» » » На Титані знайшли аналог клітинних мембран

На Титані знайшли аналог клітинних мембран

На Титані знайшли аналог клітинних мембран Вчені з Центру Космічних польотів Годдарда виявили в атмосфері Титана - найбільшого супутника Сатурна - молекулу, яка може утворювати аналоги клітинних мембран, необхідних для зародження життя. Дослідження опубліковане в Science Advances.

Клітинні мембрани відділяють вміст будь-якої клітини від зовнішнього середовища, забезпечуючи її цілісність. На Землі клітинні мембрани складаються з ліпідів - молекул, яким необхідна вода. Однак в холодній атмосфері Титана ліпіди не можуть утворитися. На поверхні Титана немає води, проте є озера рідкого метану. На думку вчених, молекули акрилонітрилу, знайдені в атмосфері супутника, в присутності метану можуть з'єднуватися в довгі ланцюжки і утворювати схожі на мембрани структури.

Астрономи вивчили склад атмосфери Титана за допомогою даних комплексу радіотелескопів ALMA в Чилі. Вчені виявили досить багато молекул акрилонітрилу в атмосфері Титана. Оскільки в нижніх шарах атмосфери супутника рідкий метан активно циркулює, утворюючи хмари, з яких випадають опади, астрономи вважають, що в метанових озерах міститься багато акрилонітрилу.