» » » Землю охолодять сіркою і пилом

Землю охолодять сіркою і пилом

Землю охолодять сіркою і пилом Вчені з Національного центру атмосферних досліджень США розглянули два підходи до вирішення проблеми глобального потепління. У першому дослідженні кліматологи оцінили здатність сірки охолодити планету. У другій роботі вчені запропонували прорідити перисті хмари, які утримують теплову енергію, що випромінюється з Землі в космос. Обидва дослідження опубліковані в журналі Science.

Вчені запропонували «засіяти» верхні шари атмосфери крихітними частинками пилу, які прорідять перисті хмари. Ці тонкі хмари не відображають сонячне світло, а утримують теплову енергію, що випромінюється з Землі в космос. «Перисті хмари схожі на ковдру, яка вкриває Землю, і від неї необхідно позбутися», - зазначила автор дослідження Ульріка Лойманн.

Комп'ютерна модель показала, що якщо план спрацює, то середня світова температура знизиться на 0,5 ° C. Але якщо допустити помилку, то перисті хмари можуть з'явитися там, де раніше їх не було, погіршивши ситуацію.

Інший план полягає в упорскуванні відображаючих аерозолів з сірки в верхні шари атмосфери. До цієї ідеї вчених підштовхнув механізм виверження вулканів. Справа в тому, що в атмосфері діоксид сірки може утворювати сульфат-іони - частинки, що складаються з атомів сірки і кисню. Ці негативно заряджені частинки з'єднуються з парами води в атмосфері і утворюють дрібні краплі сірчаної кислоти. При виверженні вулкан викидає велику кількість сірчистого газу в стратосферу, який перетворюється в сульфати. Ці аерозолі (дрібні крапельки сірчаної кислоти) залишаються в атмосфері протягом приблизно двох років. Вони відбивають сонячне світло назад в космос.

Комп'ютерна модель показала, що впорскування аерозолів знизить температуру на 1 °C. Однак цей план також небезпечний. Сірчана кислота може пошкодити озоновий шар, залишаючи Землю незахищеною від сонячного випромінювання. Крім того, для здійснення цього плану буде потрібно величезна кількість упорскувань, еквівалентну викидам після найбільшого виверження вулкана Пінатубо, яке відбулося на Філіппінах в 1991 році.