» » » Астрономи знайшли нову загрозу для життя на інших планетах

Астрономи знайшли нову загрозу для життя на інших планетах

Астрономи знайшли нову загрозу для життя на інших планетах Всі землеподібні планети поруч червоних карликів можуть бути повністю позбавлені атмосфери через незвично сильну взаємодію їх магнітних полів, сонячний вітер і магнітне поле світила. Про це йдеться в статті, опублікованій в Astrophysical Journal Letters.

"Магнітне поле Землі відіграє роль своєрідного щита, який захищає атмосферу нашої планети і життя на її поверхні від частинок сонячного вітру. Якби наша планета перебувала ближче до Сонця і постійно бомбардували таким же потоком частинок, як і планети у зірки TRAPPIST-1, то тоді цей щит дуже швидко розвалився б на частини ", - заявила Сесілія Гарраффо з Гарвардського університету (США).

За минулий рік вчені знайшли відразу кілька планет, які претендують якщо не на звання "двійників Землі", то її "сестер" або "кузин". Перша планета була знайдена біля найближчій до нас зірки, Проксіми Центавра, а три інших - в зоряній системі TRAPPIST-1 в сузір'ї Водолія, яку населяє відразу сім землеподобних планет.

Всі ці планети об'єднує те, що вони мають невеликі розміри, знаходяться в "зоні життя" - на орбіті, де вода може існувати в рідкому вигляді, і обертаються навколо червоних карликів. Останній пункт є одночасно і плюсом, і мінусом - червоні карлики живуть дуже довго, що залишає багато часу для зародження життя, але деякі з них мають вкрай неспокійний характер в юності і виробляють безліч спалахів.

Гарраффо і її колеги відкрили ще одну можливу причину відсутності життя на поверхні планет у TRAPPIST-1 і інших червоних карликів, проаналізувавши те, як їх магнітний щит буде взаємодіяти з частками сонячного вітру і магнітним полем зірки.

Астрономи зацікавилися цим з двох причин. TRAPPIST-1 та інші невеликі зірки мають дуже сильні і неспокійні магнітні поля, чиї лінії виходять далеко за межі самих світил, і планети в їх околицях бомбардуються найпотужнішим потоком частинок, тиск яких на їх магнітний щит приблизно в 10 тисяч разів вище, ніж сила сонячного вітру в околицях Землі.

Комбінації цих факторів, як показали розрахунки Гарраффо і її колег, вистачає для того, щоб дуже швидко "пробити" магнітний щит всіх трьох потенційно населених планет у TRAPPIST-1 і змусити лінії їх магнітних полів об'єднатися з лініями, що виходять від червоного карлика.

В результаті цього частинки сонячного вітру, що викидаються TRAPPIST-1, будуть безперешкодно бомбардувати атмосферу планет і забирати її молекули у відкритий космос. Укупі з високим рівнем ультрафіолету, все це знижує ймовірність існування життя на "семи сестрах" у TRAPPIST-1 до 1% або навіть менших значень.