» » » Фізики вирішили проблему космічної радіації при польоті людини на Марс

Фізики вирішили проблему космічної радіації при польоті людини на Марс

Фізики вирішили проблему космічної радіації при польоті людини на Марс Австралійські фізики створили наночастинки, що вибірково відображають або пропускають ультрафіолет і інші види випромінювання, потенційно небезпечні для життя людини при знаходженні у відкритому космосі, йдеться в статті, опублікованій в журналі Advanced Functional Materials.

"Наші наночастинки можна пристосувати і для інших цілей і роботи з іншими типами випромінювання. Наприклад, їх можна використовувати для створення скла для ванних кімнат, здатного перетворюватися в дзеркало за бажанням людини, або вікон, які пропускають мало або багато світла в різний час доби або різні пори року ", - розповідає Андрій Мірошниченко з Національного університету Австралії в Канберрі.

Вважається, що високий рівень космічної радіації є однією з основних проблем, які виникнуть при польоті людини на Марс. Поки неможливо передбачити, як космічні промені і інші форми випромінювання можуть вплинути на здоров'я космонавтів або астронавтів, проте адекватний захист від усіх можливих ефектів потребує великих витрат енергії або палива.

На поточний момент вчені планують вирішити цю проблему двома шляхами - нарощуючи товщину обшивки кораблів і скафандрів, і використовуючи надпровідники для підтримки потужних магнітних полів, які б відштовхували заряджені частинки і не дозволяли їм проникнути всередину. Подібні системи добре справляються із захистом від важких, але повільних частинок, але при цьому не перешкоджають руху ультрафіолету і теплового випромінювання, здатних пошкодити ДНК і інші молекули в клітинах людини, і напівпровідникові чіпи всередині самих кораблів.

Вчені знайшли спосіб захистити потенційних марсонавтів, супутники і космічні кораблі від подібних променів, створивши незвичайні наночастинки, здатні вибірково пропускати світло в залежності від того, наскільки сильно вони нагріті.

Вони являють собою невеликі шматочки кремнію, схожі на мікроскопічні зерна злаків розміром в декілька десятків нанометрів.

Експериментуючи з такими частками, вчені виявили, що якщо їх скласти в певний візерунок, їх оптичні властивості змінюються таким чином, що вони починають або пропускати ультрафіолетове випромінювання, ІЧ-промені і видиме світло, або ж відбивати їх.