» » » Біологи розповіли, як ліани позбавляють тварин їжі

Біологи розповіли, як ліани позбавляють тварин їжі

Біологи розповіли, як ліани позбавляють тварин їжіБіологи з Університету Маркетт і Мінесотського університету з'ясували, яким чином ліани перешкоджають утворенню плодів, а, отже, розмноженню дерев, на яких мешкають. Причому впливає це на життя не тільки оточуючих рослин, але і тварин. Свою роботу вчені опублікували в Journal of Ecology.

«Відомо, що ліани конкурують з деревами в тропічних лісах за сонячне світло, але до цього дослідження ми не знали, до якої міри ліани знижують розмноження тропічних дерев», - заявив один з авторів роботи, дослідник з Університету Маркетт Стефан Шнітцер.

Дослідження проводилося на 16 експериментальних ділянках, на яких були визначені види всіх дерев і ліан більше сантиметра в діаметрі. Крім того, ці рослини вже виміряні, позначені і нанесені на карту. У 2011 році вчені вирубали всі ліани на восьми ділянках, на інших вони продовжували рости недоторканими.

Читати також: Біологи з'ясували, чому спорт покращує пам'ять

У 2012, 2013 і 2016 роках біологи підрахували рослини, що дають квіти і плоди на цих ділянках. Виявилося, що через два роки після вирубки ліан таких рослин стало на 173% більше, ніж на територіях, де ліани продовжували рости. Через п'ять років ця різниця становила 150%.

Той факт, що ліани заважають розмноженню окремих видів дерев, був відомий і раніше, але зараз біологи показали вплив ліан на всі рослини, поруч з якими вони живуть. «Насіння більшості ліан в тропічних лісах Америки поширюються вітром, в той час як насіння багатьох дерев переміщаються разом з тваринами. Таким чином, ліани знижують "виробництво" фруктів, не замінюючи їх своїми плодами, що може призводити до нестачі їжі для тварин », - пояснила співавтор статті, біолог з Університету Маркетт Марія Гарсія Леон.