» » » Астрономи: наша Галактика виявилася незвично "самотньою"

Астрономи: наша Галактика виявилася незвично "самотньою"

Астрономи: наша Галактика виявилася незвично "самотньою"Чумацький Шлях виявився незвично "самотньою" галактикою, у якої дуже мало сусідів в порівнянні з іншими великими спіральними галактиками, розповіли астрономи на щорічній зустрічі Американського астрономічного товариства в Остіні.

"Головною проблемою сучасної космології є те, що різні методики виміру дають нам різні швидкості розширення Всесвіту. Цього не повинно бути, і всі способи вимірювання цього параметра повинні давати однаковий результат. Те, що Чумацький Шлях знаходиться всередині" космічної пустелі ", допомагає нам пояснити це протиріччя ", - пояснює Бен Хошайт (Ben Hoscheit) з університету штату Вісконсін в Медісоні (США).

Як сьогодні вважають космологи, матерія поширена по Всесвіту не рівномірно, а у вигляді гігантської "павутини" - пов'язаних один з одним ниткоподібних скупчень видимої і темної матерії, розділених гігантськими космічними "пустелями". Ці порожнечі і скупчення матерії є результатом існування своєрідного відлуння Великого Вибуху, так званих баріонних акустичних осциляцій, розподілили матерію нерівномірно по стрімко розширюється Всесвіту.

Як розповідає Хошайт, вивчення цих осциляцій, а також інших "відгомонів" Великого Вибуху і швидкості руху сучасних Галактик привели до появи нерозв'язною проблеми - виявилося, що темпи розширення Всесвіту сьогодні не збігається з тими значеннями, які пророкують космологічні теорії на базі швидкості її зростання на зорі часів.

Приблизно чотири роки тому астрономи "намацали" можливий вихід з цієї проблеми, виявивши перші натяки на те, що наша Галактика може знаходитися всередині гігантської космічної "пустелі" - зони порожнечі, де майже немає видимої і темної матерії. Такі ділянки Всесвіту, як сьогодні вважають деякі космологи, можуть розширюватися помітно швидше великих скупчень галактик і ниток "космічної павутини", що пояснювало б розбіжності в сучасних і "древніх" швидкостях розширення всесвіту.

Хошайт і його колеги виявили, вимірявши швидкості руху сусідніх з нами скупчень галактик, що Чумацький Шлях і його супутники і найближчі сусіди з так званої Локальної групи галактик знаходяться всередині гігантської космічної пустелі, що простягнулася приблизно на мільярд світлових років на всі боки від нашої Галактики.

Читати також: Путіну «з любов'ю»: в Австралії незвично прикрасили ялинку

Подібні розміри, як відзначають астрономи, роблять цю космічну пустелю найбільшим об'єктом такого роду, який вчені знаходили в доступному для огляду космосі, чиї розміри приблизно в сім разів більше, ніж у інших пустот між нитками "космічної павутини". Її існування, як вважає Хошайт, добре пояснює ті розбіжності в швидкості розширення Всесвіту, які були знайдені в останні роки в даних по спалахах наднових і "відлунням" Великого Вибуху.

Що цікаво, до схожих висновків недавно прийшла інша група астрономів з Єврейського університету Єрусалиму, виявила, що Чумацький Шлях рухається з аномально високою швидкістю, що перевищує темпи розширення Всесвіту, через те, що він залишає гігантську космічну пустелю і рухається в бік так званого " Великого атрактора "- потенційно найбільшого у Всесвіті скупчення галактик.