» » » Вчені знайшли світло, який не заважає кажанам

Вчені знайшли світло, який не заважає кажанам

Вчені знайшли світло, який не заважає кажанамГолландські вчені з'ясували, світло якої довжини хвилі найменше заважає кажанам, які полюють ночами. Про свою роботу вони розповіли в журналі Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.

Світлове забруднення від міст і трас сильно заважає кажанам: вони стають менш активні і незабаром залишають ці райони в пошуках більш темних місць проживання. Це багато в чому пояснюється тим, що кажани в темряві отримують перевагу, так як здатні полювати, використовуючи ехолокацію, але при цьому залишаються практично невидимі для хижаків, які покладаються лише на звичні органи чуття.

Читати також: Вчені знайшли спосіб уникнути уколів

Однак, як з'ясували автори дослідження, червоне світло зовсім не впливає на здатність кажанів до полювання. «Ми виявили, що кажани однаково активні в темряві і при червоному освітленні. Біле і зелене світло значно знижує рівень їх активності», - розповіла один з авторів роботи, дослідник з Нідерландського інституту екології Каміл Спулстра.

При цьому вчені відзначають, що не всі види кажанів одно страждають від штучного освітлення. Деякі з них користуються тим, що комахи, особливо чутливі до білого і зеленого світла, збираються навколо ліхтарів і стають легкою здобиччю для хижаків. Також відносно терпимі до світлового забруднення великі види і ті, хто літає досить високо, щоб майже не помічати світла ліхтарів.