» » » Медики знайшли в носі мишей імунні клітини з хорошою пам'яттю

Медики знайшли в носі мишей імунні клітини з хорошою пам'яттю

Медики знайшли в носі мишей імунні клітини з хорошою пам'яттюАвстралійські вчені вперше виявили в верхніх дихальних шляхах мишей Т-клітини, здатні довгий час зберігати «спогади» про перенесеної інфекції і швидше реагувати на неї, якщо зараження повториться. Раніше такі клітини знаходили в інших тканинах: мозку, печінки або кишечника. Про своє відкриття вчені розповіли в журналі Science Immunology.

На відміну від перерахованих вище органів Т-клітини в легенях мають більш коротку «пам'ять». Щоб дізнатися, як довго зберігають «спогади» імунні клітини дихальних шляхів, біологи позначили такі клітини у мишей і бризнули їм в ніс розчином, що містить вірус грипу.

Вчені з'ясували, що імунні клітини в носі мишей можуть «пам'ятати» вірус протягом року, що для мишей є досить тривалим періодом. У зв'язку з тим, що імунні клітини в носі реагують на вірус, їх «колегам» в легенях настільки хороша «пам'ять» виявляється не потрібна.

Читати також: Вчені знайшли вбудований "дефібрилятор" в серці людини

За словами Троя Рендалла, імунолога з Університету Алабами в Бірмінгемі, то, що автори роботи знайшли в носі тварин такі імунні клітини, не дивно. «Але добре, що ми це знаємо, і вони безумовно перші, хто довів це», - додав він.

Дослідження може призвести до того, що вчені будуть більше уваги приділяти верхніх дихальних шляхів, ніж легеням, в тому числі, вивчаючи вироблення антитіл проти вірусів і бактерій.