» » » Забруднення від викопного палива «чорнять» сніг навіть на Південному полюсі

Забруднення від викопного палива «чорнять» сніг навіть на Південному полюсі

Забруднення від викопного палива «чорнять» сніг навіть на Південному полюсіДослідивши склад і спектральні характеристики снігу біля бази Амундсен-Скотт, вчені виявили в ньому високий вміст домішок, серед яких чорний вуглець - частинки, що виходять як результат неповного згоряння викопного палива і поглинають сонячне світло в широкому діапазоні довжин хвиль. Результати викладені в журналі Journal of Geophysical Research: Atmospheres.

Покриті снігом простори Антарктиди є одними з найбільш незабруднених і найбільше відбивають сонячне світло місць на Землі. Проте, навіть на Південному полюсі в снігу знаходяться частинки з промислових викидів, які призводять до зниження альбедо - відбивної здатності речовини, що викликає зменшення кількості відбиваного в космос сонячного світла. Людський внесок у зміну альбедо снігу є важливим компонентом кліматичних моделей, але залишається відносно погано дослідженим, так як методи дистанційного зондування здатні тільки грубо оцінити властивості снігу.

У новій роботі група вчених під керівництвом Кімберлі Кейсі з Лабораторії кріосферних наук NASA безпосередньо вимірювала відбивну здатність снігового покриву у видимому і ближньому інфрачервоному діапазонах в семи точках біля Південного полюса.

Зібрані дані дозволили їм краще визначити ефект домішок на тепловий баланс снігу. Дослідники визначили розмір часток і зміст елементів в зразках снігу методами аналітичної хімії, мікроскопії та спектроскопії. Результати показують, що радіаційний прогрів вивчених зразків становить до 70 Вт / м2, що майже на два порядку вище, ніж для чистого снігу.

Читати також: Сапери значно зменшили зону забруднення в Балаклії

Помітна без використання приладів відміна досягається, коли домішки зменшують альбедо принаймні на 25%. Автори сподіваються, що нові дані продемонструють важливість кількісного аналізу впливу контамінації на зменшення альбедо снігу і допоможуть поліпшити кліматичні моделі.