» » » Вчені пояснили природу гігантських кратерів Баренцева моря

Вчені пояснили природу гігантських кратерів Баренцева моря

Вчені пояснили природу гігантських кратерів Баренцева моряНорвезькі геофізики встановили походження гігантських кратерів, розташованих на дні Баренцева моря. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Science, коротко про нього повідомляє Центр по дослідженню арктичного газового гідрату, клімату і навколишнього середовища (Норвегія).

Великі кратери на дні Баренцева моря, швидше за все, виникли в кінці останнього льодовикового періоду в результаті розпаду газових гідратів. Розкладання даних кристалічних сполук, в які замкнений природний газ, призвело до вибухового вивільнення метану і сформувало придонні рельєфи, що спостерігаються сьогодні.

До таких висновків автори дійшли, проаналізувавши близько ста кратерів, які розташовані на дні Баренцева моря і в діаметрі досягають 300-1000 метрів.

Читати також: Вчені розкрили таємницю невідомих кілець на дні Японського моря

За допомогою моделювання вчені оцінили період, коли почався розпад газових гідратів (приблизно 15-17 тисяч років тому), який через зменшення тиску води завершився (близько 11 тисяч років тому) вибухом придонних бульбашок, що містять метан.

Дослідження вчених важливо для оцінки попадання метану в гідросферу і атмосферу планети, оскільки органічна сполука є сильним парниковим газом. Аналогічні газові гідрати, але менших розмірів, поширені в Сибіру.