» » » "Молода" кров знизила шанси розвитку раку і хвороби Альцгеймера

"Молода" кров знизила шанси розвитку раку і хвороби Альцгеймера

"Молода" кров знизила шанси розвитку раку і хвороби АльцгеймераПереливання крові молодих людей в організм літніх пацієнтів знизило ймовірність розвитку раку і хвороби Альцгеймера і призвело до загального омолодження деяких клітин і органів, повідомляє сайт журналу New Scientist.

"Я не хочу вживати слово" панацея ", але ми відкрили щось дивне, що стосується крові підлітків. Щось, що міститься в ній," розгортає "процес старіння і змушує організм йти назад", - заявив Джесс Кармазін, лікар і підприємець, чиї слова цитує онлайн-видання.

Приблизно десять років тому біологи з університету Каліфорнії в Берклі виявили, що "склеювання" кровоносних систем декількох молодих і літніх щурів призвело до омолодження останніх. Подібні заяви змусили вчених активно цікавитися тим, чим відрізняється "молода" і "стара" кров і чи можна якось використовувати першу для оновлення та омолодження органів і кровоносної системи.

Три роки тому інша група біологів провела аналогічний експеримент, перелив "молоду" кров в організм мишей, що призвело до омолодження їх мозку і зниження ймовірності розвитку хвороби Альцгеймера. Це змусило багатьох людей, в тому числі Кармазіна, задуматися про якнайшвидше просуванні подібної "терапії" в медичну практику.

У минулому році він заснував стартап Ambrosia і організував масштабні клінічні випробування для спостережень за наслідками подібних переливань крові, набравши групу з шести сотень добровольців. Кожен з них погодився заплатити 8 тисяч доларів США за таку процедуру і прийняти на себе відповідальність за її можливі результати. Подібний підхід викликав бурю обурення серед вчених, які вважали Кармазіна "сумнівною персоною, наживається на довірі публіки".

Подібне ставлення дослідників до діяльності Ambrosia пов'язано з тим, що на сьогоднішній день серед біологів немає консенсусу щодо того, чи веде ця процедура до реального омолодження, або ж вона просто уповільнює швидкість старіння, завдяки чому мозок та інші органи тварин, які отримали подібні переливання, здаються нам "молодими".

За словами Кармазіна, який описав результати перших тестів в його компанії, користь від подібного переливання є - у літніх людей, які проходили подібні процедури в Ambrosia, помітно рідше розвивалися хвороба Альцгеймера і рак, ніж в середньому по США. Крім того, в їх організмі помітно знизилася концентрація молекул, що свідчать про можливі проблеми зі здоров'ям.

Читати також: Надмірна вага прискорює старіння мозку

У свою чергу, вчені заявляють, що про успіх цих випробувань говорити поки передчасно, так як в експериментах Кармазіна не було контрольної групи, що дозволяє відокремити наслідки самонавіювання від реальних змін в роботі організму. Сам підприємець, як пише New Scientist, виступає за проведення дослідів в такому форматі, але зазначає, що їх украй складно буде організувати через те, що не всі люди будуть готові заплатити реальні гроші за плацебо.