» » » Місячний апарат НАСА потрапив під метеоритний "обстріл"

Місячний апарат НАСА потрапив під метеоритний "обстріл"

Місячний апарат НАСА потрапив під метеоритний "обстріл"Місячний орбітальний апарат НАСА (LRO) під час зйомки поверхні супутника Землі потрапив під метеоритний "обстріл". Як повідомив в кінці тижня співробітники аерокосмічного управління, в корпус LRO потрапив невеликий уламок. Сам апарат залишився цілий, всі системи функціонують в нормальному режимі. Інцидент міг би залишитися непоміченим, якби в цей момент LRO не проводив зйомку - в НАСА виявили, що деякі зображення мають ефект "тремтячої камери".

"Цей метеороїд летів швидше кулі, LRO не ухилився від нього, він витримав потрапляння.", - говориться в заяві Марка Робінсона, керівник даної програми. Інцидент стався 13 жовтня 2014 року, але в NASA вирішили повідомити про це тільки зараз, отримавши всі дані про те, що трапилося.

Всього на МРО встановлені три камери, дві з них - вузькокутової. Вони сканують місячну поверхню справа наліво і потім з'єднують отримані зображення для створення одного великого знімка. Зазвичай кадри виходять дуже чіткими, але в цей раз на одній з дільниць у верхній частині фотографії зображення було розмитим.

Спочатку вчені розглянули всі можливі причини даної неполадки. Однією з перших була вібрація всього апарату, але знімки з інших камер були чіткими. Це і наштовхнуло фахівців на думку про те, що виною всьому був осколок, який потрапив прямо по камері.

Але на цьому "розслідування" не завершилося. У NASA вирішили вивчити зіпсований знімок, щоб зрозуміти, яка була швидкість і розміри об'єкта. У цьому на допомогу вченим прийшло спеціальне програмне забезпечення, що використовується при контролі за апаратом під час запуску, так як воно може зчитувати і аналізувати вібрацію. З'ясувалося, що розмір цього "метеорита" становив лише 0,8 міліметра, а швидкість - 7 кілометрів в секунду.

Читати також: НАСА відправить зонд вивчати Сонце

У своїй заяві вчених відзначили, що даний випадок нагадує про небезпеку перебування у відкритому космосі, а також про цінності одержуваних апаратом даних.

LRO знаходиться на місячній орбіті з 2009 року. Основна мета його місії - вивчення полюсів Місяця і виявлення там слідів води.