» » » Учені склали атлас катастроф

Учені склали атлас катастроф

Учені склали атлас катастроф Перша редакція «Атласу планети людини» (Atlas of the Human Planet) була представлена ​​в 2016 році. В основу документа лягли результати дистанційного зондування Землі (всього близько 12,4 трильйона супутникових знімків) і просторового моделювання, які використовувалися при створенні Глобального шару людських поселень (Global Human Settlement Layer, GHSL). Ця база даних знаходиться у відкритому доступі і дозволяє простежити динаміку людської присутності в різних районах з 1975 року. Так, згідно з аналізом, до 2015 року площа населених пунктів на планеті збільшилася в 2,5 рази, а число людей - в 1,8 рази. Велика частина населення живе у великих міських центрах.

Тепер, виходячи з оцінок на основі GHSL, вчені представили статистику стихійних лих за останні 40 років. Незважаючи на те, що такі катастрофи асоціюються з силами природи, в довгостроковій перспективі впливати на них здатні антропогенні фактори. Наприклад, вирубка лісів підвищує ризик сіли - потоку з великою кількістю уламків гірських порід, що виникає в басейнах гірських річок, - оскільки в цьому випадку грунт позбавляється підтримки коренів дерев. Також збезлісення зв'язується з імовірністю виникнення ураганів. Документ охоплює шість типів явищ: землетрус, виверження вулканів, цунамі, повінь, тропічний циклон і шторм.

За інформацією вчених, найбільшу загрозу являє собою сейсмічна активність: за час спостережень число потенційних жертв землетрусів зросло на 93 процентних пункти. У сейсмічно активних районах проживають 170 мільйонів європейців - в Греції, Італії та Румунії показник перевищує 80 відсотків населення. Найпоширенішим типом стихійного лиха між тим виявилися повені. В Європі з його наслідками частіше стикалися жителі Німеччини (близько десяти відсотків населення) і Франції. Максимальна частка популяції, схильної до ризику (один мільярд чоловік), проживає в країнах Азії і Африки - 76,9 відсотка і 12,2 відсотка відповідно.