» » » Вчені запропонували виділити ще один тип планетарних об'єктів

Вчені запропонували виділити ще один тип планетарних об'єктів

Вчені запропонували виділити ще один тип планетарних об'єктівАстрономи висунули ідею про існування величезних за розміром обертових тороїдальних тіл, що складаються з випарів кам'яних порід. Такі об'єкти могли формуватися внаслідок зіткнень планетарних масштабів. В якості назви автори запропонували слово «сінестія». Стаття опублікована в журналі Journal of Geophysical Research.

Існуюча модель утворення планет передбачає, що кам'яні тіла, такі як Меркурій, Венера, Земля і Марс, виросли за рахунок об'єднання менших тіл. Цей процес супроводжувався зіткненнями на великій швидкості, що викликало розплавлення і часткове випаровування речовини, яка потім остигала і тверднула. Проміжною стадією могла бути сінестія, таким чином, Земля протягом близько 100 років також могла бути в минулому тілом такого типу. Назва, запропонована авторами, є з'єднанням грецьких слів συν (разом) і Eστια (Естія - богиня архітектури).

Саймон Лок і Сара Стюарт з Каліфорнійського університету в Дейвісі моделювали зіткнення тіл розміром із Землю в широкому діапазоні температур і кутових моментів. Виявилося, що при безлічі значень параметрів утворюються сінестії, які за розмірами набагато більше вихідних об'єктів, а за формою нагадують еритроцити. Здебільшого вони є випаруваною породою без рідкої або твердої поверхні.

Читати також: Вчені пропонують повторно заморозити льоди Арктики

Ключовим фактором освіти сінестіі є потрапляння речовини на орбіту через розплавлення, скипання, збільшення в обсязі і досягнення високої кінетичної енергії. Стадія сінестіі відносно нетривала, але збільшується для тіл більшої маси і високої температури. Отримані результати можу вплинути як на теорію утворення Місяця, так і на наше уявлення про формування екзопланет.