» » » Біологи навчилися вирощувати кров зі стовбурових клітин людини

Біологи навчилися вирощувати кров зі стовбурових клітин людини

Біологи навчилися вирощувати кров зі стовбурових клітин людиниБіологи з Бостона розробили методику перетворення "перепрограмованих" стовбурових клітин в заготовки клітин крові, що відкриває дорогу для лікування хвороб крові та створення "нескінченних" запасів донорської крові, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature.

"Це відкриття дає можливість взяти клітини у пацієнта, що страждають від генетичних хвороб крові, поміняти їх гени і створити повноцінні клітини крові. До того ж тепер ми зможемо створити невичерпне джерело крові і її стовбурових клітин, використовуючи клітини людей з першою групою крові. Це допоможе нам рятувати життя людей, які потребують термінового переливання крові ", - заявив Ріохісі Сугімура з Гарвардського університету (США).

Читати також: Вчені знайшли спосіб розмноження без самців

За останні два десятиліття біологи навчилися перетворювати стовбурові клітини в тканини кісток, м'язів, шкіри і нервової системи. Такі тканини можуть стати "запчастинами" на випадок пошкодження тіла або ліками для ряду дегенеративних захворювань. Наприклад, культури "стовбурових" нейронів можуть стати засобом для лікування хвороб Альцгеймера і Паркінсона, а інші їх версії допоможуть повернути втрачені кінцівки або органи.