» » » Вчені знайшли рослину, здатну вижити в космосі

Вчені знайшли рослину, здатну вижити в космосі

Вчені знайшли рослину, здатну вижити в космосі Природні сонцезахисні екрани дозволяють насінню берізки польової переносити дози ультрафіолетового випромінювання, які знищили б більшість людей. Вони здатні витримати міжпланетні перельоти і можуть бути відправлені на Марс, стверджують автори нового дослідження, опублікованого в журналі Astrobiology.

Десять років тому космонавти розмістили близько двох тисяч насіння тютюну і резуховидки Таля (популярний модельний організм) на зовнішній стороні Міжнародної космічної станції. 558 днів насіння піддавалися впливу ультрафіолету, космічного випромінювання і різких перепадів температури. Після повернення на Землю приблизно 20% їх змогло прорости.

Через десять років біолог Давид Тепфер і його колеги по Версальському дослідницькому центру Національного інституту агрономічних досліджень уважно вивчили ДНК насіння, які не проросли. Розглянувши стан фрагментів, спеціально «вставлених» в геном рослин на Землі, вчені висунули гіпотезу, що пошкодження не є фатальними за своїм характером: по ходу росту насіння могли б виправити нанесені ультрафіолетом руйнування в ДНК і потім прорости.